Terk sebebiyle boşanma davası

11.10.2019
996

Terk sebebiyle boşanma davasının açılabilmesi diğer boşanma davalarından farklı olarak gerçekleşmektedir. Terk nedeniyle boşanma davalarının açılmasında rol oynayan birçok sebepler bulunmaktadır. Bu sebepler aşağıda sıralanmaktadır:

• Eşin evi terk etmesi,
  • Eşi evden kovmak,
  • Eşin ailesine dönmesi,
  • Karısını ailesine göndermek,
  • Eşin eve girmesini engellemek adına kilidi değiştirmek gibi sebepler terk sebebiyle boşanma davasının değerlendirilmesinde önemli bir faktör olarak görülmektedir.

Davanın Açılabilmesi İçin İstenen Şartlar

Terk sebebiyle boşanma davasının açılabilmesi için belirli şartların göz önünde bulundurulması gerekilmektedir. Aşağıda terk sebebiyle boşanma davası açacak tarafların dikkat etmesi gereken noktalar yer almaktadır:

• Evlilik Birliğinden Doğan Yükümlülükleri Yerine Getirmemek Amacıyla Ortak Hayata Son Verilmiş Olmak: Çiftlerin evlilik kurumuyla ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirmeyip evden ayrılması durumunda terk sebebiyle boşanma davası açılabilmektedir.
  • Terkin En Az 6 Ay Sürmüş Olması: Terk sebebiyle boşanma davasının açılabilmesi için evi terk eden eşin an az 6 ay sürelik bir ayrı yaşama olayının olması gerekmektedir.
  • Eve Dönüş İçin İhtarın Gönderilmiş Olması: Terk sebebiyle boşanma davasının açılabilmesi için ev terk eden kişiye dördüncü ayın sonunda eve dönmesi için ihtar gönderilmesi gerekilmektedir.

Dava Nasıl Açılır?

Terk sebebiyle boşanma davasının açılabilmesi için tarafların belli kuralları göz önüne alarak hareket etmeleri gerekmektedir. Aşağıda terk sebebiyle boşanma davasının açılabilmesi için yapılması gerekenler adım adım verilmektedir:

• İlk olarak evi 4 ay öncesine kadar bir sürede terk eden eşe ihtar yollanması gerekilmektedir.
  • Gönderilen ihtar ile eşin evi terk ettiyse dönmesi, eşini evden kovduysa geri alması, kilidi değiştirdiyse eşini eve alması, eşin ailesine gitmesi durumunda eve dönmesi amaçlanmaktadır.
  • Eğer ihtarın gönderilmesinden 2 ay geçip eşin eve geri dönmemesi sonucunda terk sebebiyle boşanma davası açılmaktadır.
  • Davanın açılması için toplamda en az altı ay gibi bir süre zarfının tamamlanması ve 2 ay öncesinden karşı tarafa ihtar gönderilmesi gerekilmektedir.
  • Terk sebebiyle boşanma davası açmak isteyenlerin Aile Mahkemeleri’ne, Aile Mahkemeleri’nin olmadığı durumlarda ise Asliye Hukuk Mahkemeleri’ne müracaat etmeleri gerekmektedir.
  • Ayrıca terk sebebiyle boşanma davası açacak kişilerin boşanma dilekçelerini eksiksiz bir şekilde doldurup mahkemeye teslim etmesi gerekmektedir.
  • İzmir ilindeyseniz başarılı bir boşanma avukatı da size çok yardımcı olacaktır.

Boşanma Dilekçesi Hazırlama

Boşanma davalarında hazırlanan dilekçeler farklılık göstermektedir. Terk sebebiyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin dilekçeyi en ince ayrıntısına kadar doğru bir şekilde yazması gerekmektedir. Yani dilekçede boşanma sebepleri tek tek eksiksiz bir şekilde ifade edilip boşanma sonrasında karşı taraftan istenilen şeyler belirtilmelidir. Boşanma dilekçesinin iyi bir şekilde hazırlanabilmesi için boşanma avukatlarından destek alınması tavsiye edilmektedir. Çünkü hukuka ve yasalara uygun bir şekilde hazırlanmış boşanma dilekçeleri dava açma esnasında önemli bir role sahip olmaktadır.

Dava Süreci

Terk sebebiyle boşanma davasının açılmasından sonra davanın sonucunun kesinleşmesi belli sebeplere bağlı olmaktadır. Taraflar evliliklerini en kısa zamanda sonlandırmak istiyorlarsa işinde uzman olan boşanma avukatları ile dava işlemlerini yapmaları gerekmektedir.  Çünkü boşanma konusunda uzman olan avukatlar, eşlerin velayet, mal paylaşımı, nafaka, tazminat gibi haklarına sahip çıkarken, boşanma ile ilgili hukuki işlemleri en iyi şekilde tamamlayarak terk sebebiyle açılan boşanma davasının en kısa sürede sonuca bağlanmasında etkili olmaktadır. Aşağıda terk sebebiyle açılan boşanma davasının süresini etkileyen sebepler yer almaktadır:

• Eşlerin boşanmanın tüm koşullarında uzlaşmaları ya da uzlaşmamaları,
  • Hukuki prosedürlerin ne kadar doğrulukta ve geçerlilikte uygulanması gibi sebepler dava sürecinin değişkenlik göstermesinde etkili olmaktadır.